Sigarenforum.nl, voor en door aficionados! Welkom levensgenieters!

Alles over sigaren knippers

Onderhoud aan je knipper.

Allerlei soorten knippers, hoe knip je een sigaar met een knipper en foto's

Re: Onderhoud aan je knipper.

Ongelezen berichtdoor Arie » wo jan 09, 2013 3:43 pm

FtheC schreef:Aan de andere kant knipt zo'n ding ook niet bepaald goed ten opzichte van een Palio of een Xikar. Kan je beter in 1 keer een goeie kopen met levenslange garantie en het ding een paar keer schoonmaken.

Zou kunnen, ik heb geen ervaring met die duurdere knippers. Mij valt wel op dat je met zo'n goedkoop knippertje best wel lang kan doen, hoewel er veel variatie in zit. Ik heb er een die knipt al twee jaar erg strak maar ik heb er ook een gehad die na 10x al niks meer waard was. Moet ik wel bijzeggen dat ik ook veel boor en soms ook een zakmes gebruik. Ik weet het, ik ben een barbaar...
Arie

Favoriete sigaar: Havanna

Ongelezen berichtdoor AmsterDan » wo jan 09, 2013 4:19 pm

Zolang je geen tanden gebruikt Arie, ben je geen barbaar! :smsh: Nah, iedereen knipt, boort, scheurt en bijt z'n sigaar hoe ze zelf willen.

Dat is een goede tip. Ik gebruik de stainless steel Colibri Slyce en met de aanwijzing van Rene functioneerd dat ding velen malen beter. Bedankt!
Daniel
AmsterDan

Voornaam: Daniel

Ongelezen berichtdoor doppy » wo jan 09, 2013 10:12 pm

Arie schreef:
FtheC schreef:Aan de andere kant knipt zo'n ding ook niet bepaald goed ten opzichte van een Palio of een Xikar. Kan je beter in 1 keer een goeie kopen met levenslange garantie en het ding een paar keer schoonmaken.

Zou kunnen, ik heb geen ervaring met die duurdere knippers. Mij valt wel op dat je met zo'n goedkoop knippertje best wel lang kan doen, hoewel er veel variatie in zit. Ik heb er een die knipt al twee jaar erg strak maar ik heb er ook een gehad die na 10x al niks meer waard was. Moet ik wel bijzeggen dat ik ook veel boor en soms ook een zakmes gebruik. Ik weet het, ik ben een barbaar...

Als je veel alternatieven gebruikt is een wegwerp knipper zo gek nog miet, kan je dan ook lekker laten slingeren.. Maar ik ben toch wel erg blij met m. Xikar.. En zo duur is die niet, zitten rond de 30-40 euro ofzo.. Heb 2 x een sigaar gek ipt met een wegwerp die bijna opwas, dan verpest je hem toch wel een beetje. Dan kan je beter een wat duurdere knipper hebben....
Rise and rise again, until lambs become lions
dit bericht is mogelijk geplaatst vanaf mijn mobiel
doppy

Favoriete sigaar: Man 'o War / Undercrown / VegaFina

Vorige

Keer terug naar Alles over sigaren knippers